Prima răceală departe de casă

(Cu mențiunea că acțiunea se petrecea sâmbătă, la început de weekend fabulos…)

 

Iată că am răcit! Odată și odată trebuia să se întâmple. Am presimțit asta de când am observat ce efect are asupra organismului meu diferența de climă dintre Brașov și București. Dacă în București am văzut oameni care purtau pantaloni scurți, tricou sau sandale, în Brașov, după spusele mamei, lumea și-a scos paltoanele de la naftalină. Seara, în orașul de sub Tâmpa, „scoți aburi pe gură” potrivit lui Chiruță, care weekendul ăsta a fost pe acolo.

Și cum am, de altfel, imunitatea scăzută, fluctuațiile astea de temperatură sunt grozave în procesul îmbolnăvirii mele, atunci când ți-e lumea mai dragă.

Să mai adăugăm și faptul că am interacționat cu persoane răcite în diferite stadii, în ultimele zile: Radiana, care ne-a încântat cu tusea ei, Inna, cu o răceală pe ducă și Chiruță, gripat ca și mine acum.

Ok. După cum spuneam, am răcit. Ceea ce e nasol aici e lipsa dădăcelii mamei în astfel de cazuri. Pentru că mamele asta fac. Parcă așteaptă să te prindă răceala ca să îți arate grija lor nemărginită față de tine.

Încă de la primul strănut și prima durere de gât, mama m-ar fi tratat imediat cu: un ceai cu scorțișoară, o supă fierbinte, lămâie cu miere, sirop de ridiche neagră și alte remedii naturiste.

Aici, îmi fac, cu chiu, cu vai, un ceai, iau un Coldrex și încerc să dorm (spun încerc pentru că vecinii, binevoitori ca întotdeauna, îmi fac capul să bubuie cu muzica lor de doi lei). Pentru că nu pot să dorm și din cauza febrei, parcă a dat un tren peste mine. Adaugă la asta și lipsa fetelor de acasă în acest weekend și îți poți da seama care a fost starea mea.

Noroc cu Radiana căreia, poate, o să îi fie milă de mine și, când o să vină acasă de la trainingul (cursul intensiv, cum îi place să spună) de publicitate, o să-mi facă un ceai, ceva…

 

În astfel de momente, îți este dor de casă…

 

Update: Duminică a răcit din nou Radiana. De la mine. Cum altfel? Dacă ne-ați fi văzut pe amândouă în ziua aia, ați fi fost pe jos de râs. Șervețele pe tot patul și căni de ceai nenumărate în jurul nostru.

Parcă vedeam virușii cum plutesc prin aer. Pe ușile camerei am lipit un post-it pentru Alina, care trebuia să vină luni și pe care scria: „Atenție Carantină! Pentru a păși pe acest teritoriu infestat, aveți nevoie de mască de protecție”.

 

Așa ne-am petrecut noi weekendul.

Voi ați răcit?

 

 

Teo

 

Sursa foto: http://www.i-medic.ro/blog/de-sezon-raceala-si-gripa

Leave a Reply

