Prietenia de 10!

 

Prietenie. O definiție atât de complicată. Conform DEX-ului prietenie înseamnă „sentiment de simpatie, de stimă, de respect, de atașament reciproc care leagă două persoane; legătură care se stabilește între persoane, pe baza acestor sentimente; amiciție, prieteșug” (sursa: http://dexonline.ro/definitie/prietenie). Pare simplu, nu.

Iată-ne pe noi cei 10 prieteni ajunși la București, locul la care visam de la începutul anilor de licență. Dar viața nu este așa cum ne-am fi așteptat. Relațiile sunt greu încercate de diverse lucruri care apar în casă, îți dai seama de faptul că fiecare dintre noi are un obicei care ție nu îți pică bine. Mai pe scurt lucrurile nu stau așa cum ai fi sperat în momentul sosirii la București. Ce rămâne de făcut în astfel de situații.

Poate că nimic nu este așa cum ne-am fi așteptat noi să fie dar trebuie să mergem mai departe. Doar rămânând împreună avem o șansă să reușim. Trebuie să învățăm să devenim o familie. Să învățăm să ne respectăm și să ne ascultăm unii pe ceilalți. Pentru că dacă noi nu facem atunci cine să o facă. Oamenii diverși pe care îi văd în fiecare zi la metrou? Angajatorii? Profesorii sau colegii? Pe aceștia din urmă abia îi descoperim. Nu, când apare o problemă tot între noi trebuie să o rezolvăm, trebuie să ne sprijinim unul pe celălalt și să găsim rezolvări care să fie bune pentru toată lumea.

Am învățat de-a lungul vieții că prietenii nu sunt așa cum vrei să crezi despre ei. Dar am învățat un lucru și mai important, și anume că vine un moment în viață când poate ți-ai fi dorit să faci lucrurile altfel, să spui iartă-mă atunci când trebuie, sau să recunoști faptul că nu întotdeauna ai dreptate. În astfel de momente îmi dau seama de faptul că sunt norocos de faptul că am avut ocazia să mă mut cu 10 persoane la București, pe care eu vreu să-i consider prietenii mei, și nu colegi de apartament sau foști colegi.

 

Depinde doar de noi ce alegem să fim. Colegi sau prieteni?

 

Marius

Image

2 thoughts on “Prietenia de 10!

Leave a Reply

