Bucureştiul în culori

A fost primul gând care mi-a venit în minte atunci când am contemplat pentru întâia oară peisajul de la balconul apartamentului unde  mă mutasem: „Totul este gri!”. Îmi savuram ceaiul fierbinte şi încercam să găsesc ca într-un puzzle acele petice verzi care odinioară mă înconjurau din toate părţile pe plaiurile natale. Cu toate acestea, am constatat după o bucată de timp că pierdusem de fapt câteva piese la Braşov, piese pe care, probabil, nu le voi mai recupera niciodată.

O burniţă deasă sporea şi mai mult tabloul care mi se contura în faţa ochilor: Oameni grăbiţi, cu ochii în pământ, se perindau într-o intersecţie unde abia se auzeau claxoanele şoferilor încruntaţi şi ecoul unor înjurături indescifrabile de la etajul 6. Împrejur, se înălţau răzleţe blocuri zugrăvite în nuanţe reci a căror pată de culoare era dată de lumina fadă a becurilor aprinse în unele apartamente. Dungi subţiri de fum marcau orizontul şi mai departe… am ameţit.

Cum dintotdeauna m-am luptat cu frica de înălţime, am pus acest simptom pe seama fobiei mele, însă abia mai târziu mi-am dat seama de importanţa efectului pe care îl are luarea unei alegeri atât de importante, cum este şi decizia pe care am luat-o noi 10 de a ne împlini visele departe de casă. Metroul surprinde cel mai bine această imagine, la care se adaugă şi momentele mele de rătăcire (la propriu) sau încercarea de a mă zbate prin aglomeraţie pentru a ajunge, în cele din urmă, la ruta corectă.

Mai târziu, am mai dat nas în nas cu multe locuri noi, care, recunosc, nu mai păstrau culoarea şi impresia pe care mi-o făcusem atunci.

Am găsit culoare, culori calde, mai ales la oamenii pe care i-am cunoscut!

Radiana

           culori

Sursa: http://photopostsblog.com/2009/02/19/colour-my-world/

 

Leave a Reply

