Generația UTB

UTB. Unii vor ști exact despre ce e vorba, altora li se va părea cunoscut, dar n-or să știe de unde să-l ia iar alții or să spună că sunt doar câteva litere alăturate. UTB e prescurtarea de la Uzina Tractoru Brașov. Ăia de făceau tractoare de răsuna în toată Europa și de mergeau în delegații ca să arate cu ce ne mândrim noi.

Nu scriu să vă întristez. Scriu să vă amintesc despre Tractoru, RomRadiatoare sau Roman, buricele industriale ale țării. Și nu scriu ca să ridic  probleme sau ca să isc polemici. Doar că m-a luat un dor de nu pot să vă zic. Despre închiderea fabricilor nu zic nimic, că nu mă pricep și pare-mi-se că e un subiect sensibil.

Amintirile mele cu Tractoru sunt inevitabil legate de copilărie și de toată perioada aia bună și frumoasă, probabil de acolo atâta nostalgie. Îmi amintesc cu dor cum eu și toți prietenii împărtășeam aceeași bucurie când părinții noștri veneau împreună de la muncă și ne răsplăteau pentru nota bună de la școală (ăia mai norocoși) cu o înghețată la cornet.

Și aveam casa plină de tot felul de cărțulii groase, ale căror foi miroseau a carte nouă și în care mă uitam cu admirație, deși nu înțelegeam nimic. Trebuia să cresc să înțeleg că erau cataloage de prezentare. Iar de Crăciun, părinții noștri primeau tot felul de cadouri frumos împachetate, de ajunsesem să cred că și Moș Crăciun lucrează la Tractoru.

Până la urmă, suntem produsul fabricilor și al uzinelor. Iar eu sunt mândră de asta. Închei articolul cu o poză extrem de simpatică cu tata dintr-o delegație. Mama a ținut să mă informeze că atunci UTB a câștigat medalia de aur pentru cel mai bun tractor din lume. How cool is that?

delia

P.S. Dacă aveți poze cu părinții voștri din fabrici și uzine, faceți cumva să ajungă la mine și promit să le postez pe toate într-un post viitor!

Delia

4 thoughts on “Generația UTB

  1. Ce dragut. Acum ma faci si pe mine sa ma gandesc la perioada aia in care ai mei veneau de la munca (si nu doar de Craciun ci si se Paste) cu ciocolata, sucuri (cola sau pepsi), bomboane de pom, unori baxuri cu bidoane de ulei:))), zahar. Evident, dulcurile le puneam in brad, sau sub el, iar sucul il beam de revelion:))).

Leave a Reply

